Routes

Overzicht routes

Hieronder kan je een route kiezen of via je gemeente een route kiezen naar je bedrijf.
De haltes en het uurrooster verschijnen er tevens bij.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag?
Vind hier snel het antwoord.

Bekijk hieronder de antwoorden op onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bezoek dan onze algemene FAQ-pagina of neem gerust contact met ons op!

Moet ik 5 minuten op voorhand aan mijn halte staan? JA

Ja, dat is niet veranderd. Omdat verkeer niet voorspelbaar is, werken we met een marge van 5 minuten voor en na de halte tijd.

Daarom raden we aan om de track & trace voor je route tijdig te openen zodat je kan volgen waar de bus zich bevindt.

De voortgang van de bus ververst zich elke 3-4 seconden en zal enkel zichtbaar zijn wanneer de bus voor I-Bus rijdt.

Hoe kan ik nu de route vinden die ik nodig heb?

Zowel op de website, de app als de webapplicatie kan je routes zoeken.

Op de website ga je evenwel ook het volledige uurrooster en gehele route met haltes zien. Dit is de meest volledige.

je kan in de zoek functie zoeken op route nr - haltenaam en gemeente/stad.

Weet wel dat deelgemeentes mee in de naam van de hoofdgemeente worden genomen door Mapbox/ Streetview.

Bijv: Elversele zal tot Sint Niklaas behoren. Op halte naam niveau hebben we de deelgemeentes behouden.

Kan ik op Street view mijn halte zien? En waar?

Dat kan je zeker, zowel via de app/ webapp als via de website.

  • je gaat naar routes en kiest je route
  • daar klik je op de halte waar je meer van wil weten
  • hier verschijnt een pop up met halte details
  • klik op navigeer naar halte en nu opent er een nieuw tabblad
  • rechtsonder je scherm zie je het Street view vierkantje: klik er op en je halte wordt zichtbaar op Google Maps Street View
  • 2de doel van het nieuwe tabblad is dat je ook een navigatie kan opstarten van waar je woont of bent naar de halte van je keuze.
P+R Boechout en Noorderlaan op de route beschrijving wijken af van waar ik dien op te stappen, waar stap ik nu op?

Omdat we met geofencing werken dienen we er voor te zorgen dat de registraties en rit kan gevolgd worden. Daarom zijn voor de P+R van Boechout en Noorderlaan de plaatsen van herkenning op straat gelegd. In bijgevoegd document tonen we duidelijk waar de opstapplaatsen zijn.

Hoe kan ik een verloren voorwerp terugkrijgen?

Zoals je weet ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen spullen die je meebrengt op de bus.

Uiteraard kan het eenieder wel eens overkomen iets te verliezen. Contacteer de I-BUS of dispatch en wees specifiek over wat je bent verloren, op welke dag, welke shift, welke bus ( of pendelbus). Beschrijf ook duidelijk wat je bent verloren en geef je contact gegevens door.

Dispatch zal dan de bus chauffeur contacteren met de vraag rond te kijken in de bus wanneer hij kan. Vindt hij iets, wordt je daar van op de hoogte gesteld en bekijken we hoe je verloren item zo makkelijk terug naar jou toekomt. Helaas komt het ook voor dat een verloren voorwerp niet meer wordt terug gevonden. Dus let steeds goed op.